Milk duds...

Tiden går fort då man har roligt. Direkt efter att jag kom tillbaka från Vegas så mötte Tobbe upp mig på flygplatsen i Portland för att spendera en vecka i mys-anda tillsammans. Så overkligt att träffa igen efter 3 månader och sen se honom stå på flygplatsen i Portland med en ros i handen, nästan så man tvivlade på att det var han. Som tur var så var det på riktigt :) Första natten spenderade vi på The Benson inne i Portland för att sen åka tillbaka till Monmouth några dagar och sen tillbaka till Portland igen. Så vad hittar man på då man har gäst i Monmouth? Ingenting.. det finns inte så mycket att göra så det fick bli lite city-touring och självklart taco-tuesday på puben.

På de korta dagarna vi spenderade i Monmouth så hann jag ändå ordna med mina kurser så denna termin kommer jag att läsa "Healthy relationships" (komunikation, problemlösning och annat som har med relationer att göra, förhoppningsvis lite visdom till framtiden), "Groupdiscussion and leadership" (vet inte helt vad den går ut på eftersom första lektionen var inställd och den andra missade jag eftersom vi åkte till Portland), "Nuitrition" (allt möjligt om vad man behöver veta om kost) och sen kommer jag att fortsätta tough cookie style med min Kickbox arobic. Förhoppningsvis så kommer det här bli en bra termin, håll tummarna :)

Så vad gör man i Portland då? Jadu... dricker öl och strövar runt :) Portland har tydligen jättemånga små bryggerier så med andra ord så finns det många olika ale att testa, så vi accepted the challange och gick runt och letade efter så många bryggerirer som möljigt. Riktigt mysigt. Upptäckte "Jalapeno poppers" vilket är hela jalapenos som är ostfyllda och stekta, så gott!!! Förutom att dricka öl, äta hamburgare och smaska i oss jalapeno poppers så gick vi mest runt och undersökte staden, shoppade lite och slutligen gick på teknikmuseet OMSI. OMSI är nog roligast om man är lite yngre eller har barn med sig för det var massa små experiment som man kunde pyssla med, vi gjorde det bästa av saken och lekte med allt från jordbävningar till att kolla på foster... Ja foster... Det finns en utställning med hur barn utvecklas i mammans mage, med riktiga döda foster.. Som tur var så såg jag inte skylten om att de var riktiga barn förrän slutet av allt, vilket drog ner stämmningen rätt ordentligt. Läskigt att tänka att det är riktiga små människor som svävar i stora provrör,  usch men intressant.

Portland har otroligt många skumma och märkliga människor samt fruktansvärt många uteliggare. Som svensk vill man hjälpa alla men vad kan man göra egentligen?! Det får en att bli patriotisk om svenska säkerhetsnätet, det är en sak som är säkert. Jag skulle vilja säga att jag gav bort massa pengar till alla uteliggare jag såg men till slut blev man näst intill blind. Sista kvällen gav jag dock bort en stor matlåda till en hugrig uteliggare, tror den blev uppskattad mer än en quarter som han annars brukar få.

Förutom detta så blev det mest till att umgås och försöka få ut det mesta av den korta tiden man har tillsammans. Jag känner verkligen att tiden gick allt för fort förbi och jag har köpt ett storpack kleenex till förfogande under de kommande jobbiga dagarna, saknaden är stor. Mitt rum känns bara så tomt och tråkigt, som att det saknas något. Det var verkligen jobbigt att lämna flygplatsen för att skynda sig till min greyhound buss. Köpte lite milk duds som tröst bara för att de är pluttens favoriter.

Nu känner jag mest att det hade varit så skönt om denna tid var över och jag bara hade min month of fun kvar.Det är den som driver mig framåt, annars hade jag nog köpt en biljett tillbaka imorgon om jag kunde. Men men, allt är inte dåligt det bara känns så nu. Detta ska bli en bra termin, vårterminen är alltid bäst :)

Dags att knoppa och ta mårgondagen med storm. Håller tummarna för att alla flyg går bra för tobbe och att han kommer hem ordentligt.

Puss


Plutten har upptäckt milk duds... och åker hem med hela handbagaget fullt..





Stooor bar..


Vår i Portland


Någon njuter av solskenet


Fugelsang släng dig i väggen här kommer Rymd-Emma!



Kommentarer
Postat av: Emilia

Låter som en härlig vecka iaf gumman. Förstår att det måste vart jobbigt att lämna honom. Ring mig när som helst om du vill prata! Puss <3

2011-04-05 @ 01:02:34
Postat av: Linda

haha, rymd-emma! :)

2011-04-07 @ 18:54:55
URL: http://www.lindabrie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0