Seattle: Yankies vs Mariners

Veckan har varit lugn, bio och mys har varit temat. Var och såg Bridesmaids på tisdagen, så fruktansvärt rolig film, rekomenderas skarmt till alla. Speciellt till tjejer, men jag är säker på att killar också skulle uppskatta den bara det att tjejer kanske känner igen sig lite mer i situationer.  Ananrs blev det Porch party på torsdag med min underbara Brea och sen ytterligare veranda häng på fredageftermiddag för att toppa av det med ytterligare en bio på fredagnatten. WOU arrangerar midnight movies på fredagar och denna vecka var det gratis, ni kan ana att det var mycket folk. MEN, ni som känner mig vet att jag är en jäkel på att smyga in och tränga mig fram i köer så vi fick bra platser ändå, whop whop :) Vi såg föresten the Hungover 2, den var rolig men ettan är helt klar bättre. Den är väldigt lik ettan, samma fast annorlunda.. ni fattar om ni ser den.

Efter några timmars sömn, eftersom man kom hem rätt sent efter midnight movies, så bar det av med en busslast upp till Seattle för att se baseball: Yankies vs Mariners. Då vi anlände fick vi även tid att strosa omkring i staden några timmar och jag måste säga att jag älskar Seattle. Så mysig stad. Jag kan tänka mig att San Fransisco är lik Seattle med alla backar och närheten till vatten. Vi stannade till på en stor marknad, Pikes place Public market där man kunde köpa allt från blommor till färsk fisk. Jag älskade det och önskade att man hade haft en liten lägenhet i närheten så man hade kunnat köpa på sig massa gott, men jag antar att fisk inte håller sig så fräsh då man ska åka buss hem i nästan 5 timmar samt sitta på en baseball match.

Efter några timmars strosande bar det av till Safeco Field där matchen var. Vi fick rätt bra platser så vi kunde se allt som hände. Nackdelen var att det var en öppen arena så det blev rätt kallt då kvällen kom. Tant som man är så var jag självklart förberedd: tjocksockar, stickad tröja, extra byxor som rumpvärmare och filt. MEN trots denna mundering så var det kallt. Inte ens varm choklad hjälpte, eller det hjälpte ett tag. I den stunden önskade jag att WOU inte var en så jäkla proper skola där man inte fick dricka för en whiskey hade lätt fixad kölden.. Ja glömde jag nämna det, eftersom vi åkte med WOU så var alkohol strickt förbjudet.. Jag som hade sett fram emot en riktig amerikansk baseball match med öl och en stor varmkorv, men icke sa nicke. Rackarns WOU!

Matchen började 19.10 och slutade inte förrän ungefär 23.45.. ungefär 2 timmar övertid av den tråkigaste sporten någonsin. Javisst var det roligt i början då allt var spännande men nästan 5 timmar av det var helt klar nog. Det händer ingenting. Eller föresten, det enda spännande var alla människor som sprang ut på planen. Jag måste dock säga att all som sprang ut på planen var fegisar jämfört med streakaren. En man som springer in på planen endast iförd en keps är värd alla applåder i världen. Det finns INGEN sport som inte blir roligare med lite lätt nakenhet, och minen på vakterna var helt klart priceless. För helt ärligt, VEM vill brotta ner en naken man iförd keps? Jag undrar om de gjorde sten, sax, påse innan matchen och förlorarna fick ta hand om nakenheten. haha! Kul att se iafl

Det är allt för mig just nu, hörs snart igen!

PUSS


Beautiful Seattle




Im the Queen of the world!




Vad är en markand utan ett Giant Shoe Museum?


Åh vad jag önskar att jag inte var allergisk mot äpplen!


Pikes Place, public market




Super Mario på en totenpåle?


Man måste ju älska reklam för Svensk Vodka :)


Jag och Sabina


Måste ju passa på att åka brandbil om det erbjuds


Eftersom min brandman är i Sverige så får jag väll posa med en annan brandman


Knaseig och vacker blomma


"Without heroes we're all plain and don't know how far we can go"


Safeco field


Älskar solen!!


Fyra baseball spelare= fyra små rumpor


Yankies!!




Ser ni bollen?!




Naken man på planen.. vem ska brotta ner honom?


De drog vist nitlotten.. hahaha!

2011-05-23

Jag märker att jag har blivit latare. Inte bara med bloggandet men också med allt annat runt omkring. Man är på något sätt på nedtrappning med målet i sikte: month of fun. Rackrans vad jag ser fram emot det. Man känner att man har gjort det som finns att göra häromkring och nu vill man  ut på nya äventyr. Jag har som sagt blivit lat, jag har inte uppdaterat bloggen på ett bra tag nu... Kort sammanfattning om vad som har hänt: Cinco de Mayo, Aarons Beach house, american prom, Corvallis fratparty, Tilamook cheesefactory, shopping i portland. Det är nog i princip det som har hänt.

Cinco de Mayo är en mexicansk högtid som råkar inträffa på Sabinas födelsedag, vilket om något är en anledning till att fira. Likt som i Sverige så försöker amerikaner också hitta anledningar till att fira så Cinco de Mayo firas rätt stort med allt som mexico har att erbjuda. Dagen efter åkte vi upp till Aarons strandhus i Lincon city. Hur mysigt hus som helst. Jag var rätt trött efter gårdagen men efter en halv red bull klarade jag av att hålla humöret uppe till tidigt på morgonvkisten då vi stod på stranden och tittade på soluppgången. Tråkigt nog var det lite väl mulet för att det skulle bli en rejäl soluppgång men det var fint ändå. Någon helg senare åkte vi till Corvallis för att gå på riktigt amerikansk Frat-party hos TKE. Det var rätt roligt; varmt men roligt att dansa.Förutom det så har jag även varit på bal i salem, maskeradbal. Det var väll så där, lite väl många slampiga klänningar och föf fulla tjejer men rätt rolgit ändå.

I fredags tog min grupp i Healthy relationship med mig till ostfabriken här i närheten. De tycker att jag babblar på så mycket om ost att jag behövde ta mig dit innan jag åker hem... sagt och gjort. Osten var sisådär. Lite väl smaklös, förutom en som smakade lite som vår prästost. Jga gillade dck att det var gratis smakprovning, ni kan ju ana att jag gick mer än en runda, hehe. Ost OCH glass, jag tackar inte nej.

Annars händer inte så mycket. Var upp i Portland igår och shoppade lite. Jag måste sluta shoppa så man har pengar kvar till new york men jag kände ändå att lite saker förtjänar jag. Man får ändå passa på medan man är någonstans där det är skattefritt. Såå.. det blev lite smått och gott inför sommaren. Mest basic, känner att det är det jag behöver. Man har ju mest höstiga klädder emd sig hit.

Jag ska lägga upp lite bilder med från den gångna tiden.
På återseende

KRAM!


Cinderella ball 2011



Jaa.. balen ser lite anorlunda ut i usa än i Sverige.. en aning.. Inte gjorde någon the snake på min bal inte..


Gruppbild i strandhuset


The sweatpants crew


Frathouse: inte bara fest utan underhållning också


Frathouse: TKE


Cinco de mayo gänget


På väg till Tillamook


Min grupp eller "familj" som de kallar det på lektionerna


Mums med glass




En av min och Breas legendariska Proch parties


Ännu en till Porch party, är det torsdag så är det.. Man får passa på då solen skiner :)


Jag volontärjobbade en dag för Habitat for humanity, se vad kul jag har :)

Det var allt för den här gången, hörs snart-!
Puss


American football and international night

Nu har jag äntligen gjort min midterm och kan fokusera på annat här i livet, så som att lägga upp lite nya bilder i bloggen :) förra veckan och helgen var rätt så händelserik. Jag och några till åkte till Independece på Collage wednesday på osdagen och dansade loss med $1 öl i handen, jag kan nog vänja mig vid att bara betala 6 kronor för en öl. Ta anteckningar Stallarna ochSivans därhemma i Växjö :P

På fredagen var det international night på skolan, jag var med i den internationella modevisningen. Eftersom jag inte äger en svensk folkdräkt och inte direkt kan strutta ut helklädd i HM och säga att det är svensk kulturdräkt (även om H&M nog är mer svensk kultur nu för tiden än vad svenska folkdräkten är eftersom så få äger en), så lånade jag en röd fin indisk sari att visa upp. Hur härlig som helst! Jag vill köpa en sari, kändes som man ahde på sig myskläder, fast fina myskläder :) Efter en heldag med olika uppträdanden från olika kulturer så som hula hula dans och kinesiskt rockband så åkte jag och tjejerna till Corvallis för lite fest. Man har ju inte klätt upp sig för intet ;)

Meningen var att vi skulle ta oss till en födelsedagsfest i Corvallis men eftersom poliserna inte har nmågot annat för sig än att leta fester med unga under 21 på så fick vi vända i dörren och åka till ett dansställe istället. Jag måste säga att jag börjar tröttna rätt rejält på hur amerikaner dansar; allt är bara sex sex sex, tydligen kan man itne dansa för att ha kul utan allt ska se porrigt ut. Vem fan försöker sexa loss till "I like big butts?!"... Inte jag kan jag säga er. Jag dansar på som vanligt men man ser ju vad man ser, och jag gillar det inte.. haha! Jag låter som en tant! Men ärligt, vad är det för mening att jucka på varandra då man dansar? Get a rooom!!

Resten av helgen fortsatte i lugnt tempo. Var på min allra första fotbollsmatch på lördagen, sååå kul! Kände mig riktigt amerikans då jag satt och snaskade nachos på läktaren i solen. Den var en välgörenhetsmatch till militären i USA så det handlade väligt mycket om stolthet och patriotism. Jag kände mig rätt fånig då alla sjöng nationalsången och med handen på hjärtat svor sin heder till flaggan.. Jag gömde mig och åt nachos under tiden, det är ju itne min flagga! Tacka vet jag Sverige :) Det var ändå rätt förundrande att se hur patriotiska Amerikaner är samt hur vanligt det är att vara med i militären. Vid ett tillfälle bad de alla i publiken som tjänstgjort för sitt land inom militären att ställa sig upp och jag tror säker 70% av männen ställde sig upp...

Ooo sista saken: jag gjorde ett försök till att få mitt hår lite ljusare brunt och.. inget hände! INGET! Så nu sitter jag här med min jäkla utväxt och får nog välja mellan att låta allt växa ut eller bara förbli mörkhårig restena v mitt liv för mitt hår vill inte bli ljust igen. Rackarns bubblan!

Nu kommer lite bilder från den gångna veckan, enjoy :)

Puss


Jag i min fina sari




Jag, Sabina och "the wolf" skolans maskot

The hula hula crew


Hennamålning

Massa massa smink, som sagt: har man målat upp sig så ska det inte gå till spillo


The stadium i Eugene


Intro med band och hela karusellen, det hela slutade med att de sprang ut med röda och vita bad så allt såg ut som amerikanska flaggan.. väldigt patriotiskt men jag fick ingen bra bild på det


Jag och Tiffany


Football in action


Någon slags cermoni för en polis/militär som blev dödad i Eugene samma vecka





Jag och tiffany på planen


Jag syns knappt men här står jag vid målet, tadaa


Kanske det sötaste jag någonsin sett..


Se vad grönt vi har det nu :)


Vi åkte till Voodoo doughnuts, mums. Man kan få munkar med allt möjligt på. Jag åt en med choklad, oreos och jordnötssmör.. ruggigt god. tur att man bara köpte en :P

Det var allt för den här gången... ses snart :)


RSS 2.0