Alla midterms klara...

Så har jag gjort alla mina midterms, så skönt. Bara finals kvar så har en hel termin gått. härligt! För att fira detta drog jag, Sabina och Stephanie ut på en lite shoppingspree. Jag köpte nya converse, vilket behövdes med tanke på att jag köpte dem jag har nu någon gång 2004/2005.. Vilket som så var det fan ta mig på tiden. Ett par converse i mörkblått, två stora mysiga stickade tröjor, en shorts-klänning, 6 par sockar och en pepparspray blev ca $80 dollar, vilket blir 500-något. Man måst eju ändå älska att dollarn är så låg :D Ett par converse hemma i sverige går ju på omkring 700 kr, här $39=250kr.. Rackarns bananer vilken skillnad.

Som jag skrev har jag äntligen införskaffat mig en pepparspray. Jag var först in på polisstationen här på campus och snackade med dom om vad som är lagligt för att försäkra mig om att jag kan ta med den över hela USA sen var det bara att hanlda på. För det första så köpte jag den i en sportaffär, men det var inte det som var det märkliga. Det märkliga var att då jag frågade kassörskan efter pepparspray svarade hon "yeah, you go way in the back and you will find pepperspray behind the gun-section". BEHIND THE GUN SECTION?! I en sportbutik..?!! God damn it. Så surrelistiskt att stå och peka ut en lite pepparspray bland en jäkla massa pistoler och gevär... only in america. Dom som jag snackade med förra helgen om pepparspray hade rätt då de sa "Offcures pepperspray is legal! if you want selfprotection you can even get a gun.. This is America, everybody has a guns" (Stephanie har tydligen 6 gevär, vilket hon förklarade för mig då jag stod där med min lilla pepparspray).

God natt!
Over and out
Puss


Kommentarer
Postat av: Cecilia

jag ska komma och hälsa på dig! är helt klart värt det om conversen är så billiga ;)

2011-02-04 @ 15:45:32
URL: http://lilienberg.blogg.se/
Postat av: Plutten

Hej plutt.. bra att du skyddar dig.. Puss

2011-02-06 @ 22:24:58
URL: http://brandaspiranten.blogg.se/
Postat av: Mamzi

Bra initiativ!I like your PepperSpray! Men vilken storlek är det eg? Går den ner i väskan eller fickan?

2011-02-07 @ 20:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0