Äntligen!

Då man nästan har gett upp hoppet så dyker det upp: mitt efterlängtade paket! Nu kan jag äntligen ta ut pengar själv, shoppa och bäst av allt köpa resor :) Det kändes nästan som när man var yngre och bodde i Danmark då mamma och pappa skickade små sverigepaket då jag öppnade mitt fina gröna kuvert. Lite allt möjligt och självklart lite svenskt godis! Tack mamma och pappa!!

Idag har jag sett världens märkligaste film på "human sexuality" kursen. Det var en dokumentärfilm som handlade om en liten håla i Texas där sexualundervisning inte existerade. I stort sett så var alla superreligiösa och menade att det enda sättet att hålla sig ifrån sjukdomar och graviditet var avhållsamhet. Det roliga var dock att den här hålan hade den största statiska siffran med tonårsgraviditeter och könssjukdomar.. hmm.. brist på information kanske?! Prästen predikade om att kondom inte är ett tillräckligt bra skydd så därför bör den inte finnas överhuvudtaget, Endast avhållsammhet, sen att man får könsvårtor av att onanera (vilket sen sprids genom att skaka hand med någon annan). Jag var shockad genom hela filmen.. de var så ovetande och instängda att man blev förbannad. Så fruktansvärd stor skillnad mellan sverige och USA på den fronten! Om ni någon gäng känner för att bli förstummad över folks dumhet se "the education of Shelby knox".

Aja, nu ska jag plugga inför midterminsprovet på onsadg

Over and out
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0