Bästa citatet än så länge!!

En helt vanlig onsdag med lektion och sen massa tidsfördriv. Vi diskuterade allt om graviditet på Human sexuality kursen idag, snacka om att jag aldrig skulle vilja bo i USA. Först och främst gör näst intill alla kejsarsnitt här, mest för att det är det snabbaste sättet att föda. Läkare vill inte uppehålla ett rum och sin tid med en gravid kvinna i värkar flera timmar/dagar i sträck så de bestämmer att kejsarsnitt är det bästa sättet. Sen finns inte föräldraledighet här. Ledighet efter födsel beror på semesterledighet och är högst 15 veckor, obetald (förutom semestern det vill säga). Då jag berättade om hur det  fngerar i Sverige (och många andra delar av Europa) blev stora diskussioner. Jag tror att det komemr att bli en stor invandring på gravida Amerikaner till Sverige framöver, haha! De kan inte begripa att det kan skilja så mycket mellan Europa och USA eftersom de hela sitt liv har fått inpräntat att Amerikanska sättet är det bästa oche nda sättet. Förhoppningsvis har jag fått några pappskallar att förstå att statlig läkarvård inte är så fy skam ändå.

Världens bästa citat från lektionen kom dock från en tjej i 20+ åldern, appropå att kvinnor kan ha väldigt bra luktsinne under graviditeten:

"Can that be a evolutionary thing, like when we were indians...?"

Hahaha! Jag fick hålla mig för skratt kan jag lova.. MEN, ingen annan reagerade. God damn; dumma Amerikanare!!

Ikväll har jag och Sabina upptäckt biljardbordet i Werner center så vårt boot camp inför att spöa Michael och johns ass börjar nu. Utan att skryta så vann jag, mohaha! Fast till Sabinas försvar så har hon inte spelat länge, men jag har lärt henne allt jag kan :)

Nu ska jag ta och börja min forskning om G-punkten... Seriöst. Jag ska skriva en uppsats om G-punken och sen redovisa det inför min Human sexuality klass.. Spännande ;)

Over and out
Puss 
 

Kommentarer
Postat av: Dejana, Beautyfreaks.

Svar:

Det allra effektivaste sättet är ju i så fall att applicera en ljus ögonskugga precis på ögonlocket och under ögonbrynet och en mörk ögonskugga i själva globlinjen. Då får man illutionen av en tydligare globlinje. Hoppas det kan hjälpa dig! Förresten så älskar jag din fina bakgrund på bloggen =). Kram!

2011-02-17 @ 11:40:28
URL: http://beautyfreaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0