Död helg

Eftersom min helg fick en elak twist i form av att bli ditchad, från att ha planer att åka till kusten till nada, så har det inte hänt så mycket. Som jag skrev igår så var veckan rätt hård och jag kände att jag egentligen hade behövt en riktigt bra helg. Istället för Seaside blev det shopping i Salem. Shopping kan göra allt lite bättre. Eftersom det inte går bussar här i Monmouth på lrdagar (?!?!) så övertalade jag Julie att skjutsa mig och Sabina in till Salem för lite tröstshopping. Den roligaste biten var nog då Julie provade ett par byxor i storlek 15 eftersom hon tror att det är hennes storlek, men det är helt tydligt att de är på toook för stora. Efter många om och men kom vi fram till att Julie egentligen har storlek 12.. det är fan ta mig en jäkla skillnad. Det hör väl till historien att Julie har gått ner en hel del i vikt de senaste året och kanske inte helt fattat att om man går ner i vikt så passar inte kläderna längre.

I övrigt har jag smakat jell-o för första gången. Ett tips om någon äter det: man blir hyfsat färglad i munnen.

Ooo.. ett annat tips från veckan som gått är ett sätlle som heter "the cold stone". Det är en glass-kedja här i USA där man kan bestämma vilken glass man vill ha och sen vad man vill ha i glassen, sen mosar de ihop detta för hand och serverar. MUMS! Jag åt något som heter cakebatter icecream (typ som sockerkakssmet fast glass), chocolate fudge ice cream tillasmmans med krossade oreo kex, brownies och grahams kex... Behöver jag säga att det var to die for?! Det bästa: om man ger dricks till grabbarna som jobbar så måste de sjunga en visa.. Helt klart värt det. mohaha! Vem behöver ett pojkband då man kan ha the Coldstone?! backstreet boys, släng er i väggen!

Klockan är något över 21 här, men hemma i Sverige är det alla hjärtans dag. Så glad alla hjärtans dag till er alla! Önskar jag kunde fira hemma med mitt hjärta men vad ska man göra... :/

Eftersom jag inte har något att dokumentera och inte lagt upp några bilder på senaste så tog jag kort på allt jag fyndat under lördagens shopping. Jag tipsar alla att undersöka underkläder på Rue21, riktigt snyggt och billigt. De har kläder och skor med till ett br pris, jag köpte två stickade tröjor där för någon vecka sen för $3 styck (ca 20kr)
Jag gillar när man kan köpa jeans för $20 (ca 120kr). T-shirten har jag tänkt ska bli min nya kick-box arobic t-shirt, a tough coockie.. thats me ;)


Over and out!
Puss


Kommentarer
Postat av: annsoh

Nu är dagens blogg avslutad gå in och kolla om det var du som vann! om inte anmäl dig igen! ;)

2011-02-14 @ 16:23:00
URL: http://annsoh.blogg.se/
Postat av: annsoh

Nu är dagens blogg avslutad gå in och kolla om det var du som vann! om inte anmäl dig igen! ;)

2011-02-15 @ 16:38:55
URL: http://annsoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0