Seaside

Efter att ha hatat Sears ett tag så vände fredagen till att jag joinade sabina och hennes rumskompis med kompis på en hemmafest här i Monmouth. Det var jätteroligt, verkligen. Min teori om att det alltid blir roligast då man har lägst förväntningar verkar överenstämma gång på gång. Trots att vi hade roligt; dansade och spelade beerpong så fick vi så lv att lunka hem i hyfsat tid eftersom bussen till kusten avgick vid 10. Hyfsat tid blev kanske inte så hyfsad men några minuters sömn på bussen fick fixa det :)

Äntligen kom jag iväg till "the seaside", eller kusten här i Oregon. Jag åkte med international office som för en gångskull anordnat något lite roligt för oss internationella studenter. Så i mini-buss karavan åkte vi mot Portlands kust, men först ett stop i Lincon city och deras outlet galleria. Nog för att det inte var den största gallerian jag har sett så var den helt klart hur mysig som helst... och ack vilka priser. Jag packade på mig: en klänning och en jumpsuit på Hollister, en klänning och shorts på någon affär som jag inte kommer ihåg va den heter, två par Levisjeans, två ögonskuggor och ett nagellack, allt som allt ungefär ungefär $100 (640kr). Tänk den dagen man kan köpa Levis för under 200 spänn hemma i Sverige...

Efter lite shopping var det stranden som gällde. Julie har tjatat och instruerat mig om att smores är det viktigaste då man ska sitta vid en campingeld så med mina smoresingredienser grillade jag min första smore.... och.. njae.. kanske ingen höjdare. Hade nog varit bättre med mörk choklad kan jag tnka mig men njaee.. Vi fortsatte våra lekar och mys framför elden fram till det blev för kallt. Jag säger då det, det badet jag tog då jag kom hem var välförtjänat. Konstigt nog verkade det som att jag hade samlat på mig lite marshmellows i håret med, haha!

På resan träffade jag de tyska tjejerna som är på utbyte här, varför har jag inte träffat dom innan?! Dom var störthärliga och lätta att umgås med. Kort och gott, underbara :) Så istället för att sitta inne och häcka på en lördagkväll blev det fest med tyskarna. Först lite förfest hos dom och sen hemmafest men av någon anledning så hamnade vi Corvallis på the peacock ändå. Vad ska man göra då benen vill dansa?!

Idag har jag med huvudvärk skypat med både bror, mamma, pappa och slutligen Tobbe. Jag begriper inte för det måste vara något fel på ölen här! Jag drack helt ärligt två öl igår och vaknade med huvudvärk.. hur är det möjligt? Och sen att båda ölen kom från butiken och jag drack dom hemma gör ju att man funderar ännu mer, gammal öl eller vad?! Hur som helst så kommer jag aldrig att överleva grillsässongen i Sverige om jag fortsätter så här.. ay caramba..

Bilder från kusten kommer så småningom
Puss och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0