Super bowl 2011

Så där, ännu en vecka som har gått. Jag har börjat bli dålig på att skriva i den här bloggen märker jag, ska försöka uppdatera den lite oftare framöver. Saken är ju bara den att det inte händer så mycket för tillfället. MAn pluggar på veckorna och hänger på helgerna.

I helgen gjorde jag och Sabina ännu ett försök till roligt i Monmouth. Eftersom vi inte hade skjuts så gick det itne att ta sig in till ett födelsedagskalas i Salem så vi resonerade att lite middag och ett glas vin på vinbaren skulle vara mysigt. Och det hade det säkert varit om det inte ar Monmouth vi pratar om.. Då vi väl kommer ut för att leta matställen så märker vi att allt är stängt förutom subway. Så istället för god middag blir det en Spicu italian på Subway. Gott men inte vad jag var sugen på .. jag vill ha en stor köttbit!! I alla fall så blev vi mätta och fortsatte vår kosa mot vinbaren. Då vi kikar in märker vi att medelåldern är omkring 50, utbytesstudent som man är vill man ändå kunna prata med lite nytt folk och knyta lite kontakter. Allt slutar med att vi hamnar på puben igen med en Corona i handen, Köttbit och vin har helt plötsligt bytts ut till Subway och öl. Det blir dock bara en öl, så vi lunkar snällt hemåt i snäll tid.

Dagen efter är planen att tanzen tanzen i Corvallis. Jag hade verkligen laddat för det här hur länge som helst. Jag hade ju inte varit ut och dansat sen jag kom hit och om man jämför det med livet i Växjö så är det skamm... Vi har ordnat med en Designated Driver (John), så jag Stephanie och Sabina kan dasa och ha roligt. Stället var faktidkt rätt så bra, bra musik, billigt inträda och billig öl. Den enda nackdelen är att det var rätt mycket raggning på stället, man kände sig som ett litet köttstycke i höga klackar. Inte bara killar men tjejer också, cheeses! (Till Marie: But who can blame them about THIS, haha). Jag dansade tills svetten lackade iafl (kanske var det som gjorde att man fick vara i fred till slut, svårt att greppa tag i någon som är svettig eftersom man halkar bara, mohaha)

Söndag: Super bowl! En av de största händelserna i USA. Eftersm jag fortfarande inte förstår sporten så där superbra så tittade jag mest för reklamerna. Så roliga! Min favorit är en bilreklam med Darth Vader, ska försöka lägga upp videoklipp sen.. om jag lyckas komma på hur man gör. Förutom reklamerna så märkte jag att super bowl handlar mycket om att äta.. Som många andra högtider i USA. Arrangemangsgruppen hade ordnat med hamburgare, chilifries, chicke hot wings, cup cakes, grönsaker och dipp, chips och dipp, varmkorv och massa mums. Jag som annars inte dricker koffein slukade en pepsi eftersom jag var så trött och ville få lite plugga gjort (dålig idé, fick knappt en blund i natt). Hur som helst så vann The Green Bay Packers, vilekt tydligen är laget jag hejade på, så WOHOO.. GO PACKERS! Ärligt så mumsade jag mest på melonbitar och annat gott och skrek när alla andra skrek för att göra något som kan kallas sportsligt beteende.

Jag har inga roliga bilder från helgen förutom en lite suddig från superbowlarrangemanget. Får se om det syns något.

Annars hörs vi snart
Puss




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja fy skäms! Dansa ska man göra minst en gång i veckan! ;) hihi. Saknar dig!! Puss & Kram!

2011-02-10 @ 21:49:06
URL: http://lilienberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0