Äntligen ett eget rum!

Nu har jag äntligen fått flytta in i ett riktigt boende. Jag bor på ett område som heter Arbour park (Noble hall) vilket är byggnader med en massa stora lägenheter dom delas på flera, ungefär som lyan i Växjö. Jag delar en lägenhet med tre andra tjejer som verkligen verkar vara hur snälla som helst. Köket är stort och rymligt så jag kan laga mat om jag vill.. På tal om mat, jag har äntligen handlat mat eftersom jag äntligen har tillgång till ett kylskåp. Det jag blev mest förvånad över då jag handlade var att bacon tydligen är svindyrt här, $4 för ett baconpaket!! god damn it! hur ska jag överleva, jag som knarkar bacon.. :/ Challange accepted...

Jag har varit en extra tur på Wall Markt idag tillsammans med Sabina och en av mina rumskompisar Julie. Tacka gudarna för alla mina rumskompisar har bil så nu kan man åka och handla saker. Hur som helst så har jag bunkrat upp med filtar, lampor och lite lull-lull för att göra den här vita fyllecellen lite uppiffad. Jag vill ju ändå känna mig lite som hemma även fast det bara är för ett halvår. Smart som jag är handlade jag jul-ljusslingor som nu är på 75% rea, mysfaktorn höjdes med 100% i mitt lilla krypin.

Utbytet mellan WOU och Linnéuniversitetet verkar dock suga eftersom det inte finns någon kommunikation. Jag kollade på portalen som vi har här på WOU (wolfwebb) där man kan ha en översikt över sina vad man ska betala.. Enligt dem ska jag betala tuition fees och hälsoförsäkring även fast jag fått information om att min svenska försäkring ska gälla vid det här universitetet... 0 kommunikation. Jag hoppas att jag kan fixa med det här imorgon, annars ligger jag på en skuld på 30.00 + Hyra bara första terminen (2 jan-18 mars) och det går ju inte!

Men imorgon börjar allvaret, jag börjar kursen "human sexuality" kl 10.00, sen blir det "Etik" kl 14. I övrigt ska jag läsa kurserna "stress management" och "biopsychology". Jag ska troligen sroppa etikkursen eftersom jag ändå har tillräckligt med credits för terminen, men jag vill se lite hur kursen är innan jag bestämmer mig. Annars funderar jag på att ta någon kurs i dans men kan inte komma på vad, med tanke på min koordination, haha! Det löser sig :)

Här kommer lite bilder från idag, Min byggnad, Mitt rum och mitt vardagsrum/kök.

Over and out, Puss


Så mycket mysigare i mörkret :)


Kommentarer
Postat av: Emilia

Emma!!! Va mysig din lilla lya är. Stort kök! Vilken lyx. Det löser sig nog med försäkring mm, vi vet dock att kommunikationen inte alls existerar mellan skolorna. Men som sagt det löser sig nog. Lycka till i skolan imorgon. Jag är mycket förväntansfull nu inför min resa på söndag. Massa kramar<3<3<3

2011-01-03 @ 09:12:27
Postat av: Anna Magnusson

Hej Emma! Du ser ut att må jättebra =) Härligt! Hade jätteroligt där borta och ta hand om dig! Kram Anna

2011-01-03 @ 12:41:21
Postat av: Helene

Tjusigt Norrland! Du får passa på att sprida campusbrödet till staterna nu när du fått ett riktigt kök ;)

Kramis

2011-01-04 @ 13:45:36
Postat av: Mamzi

Rummet ser ju helt ok ut! Några härliga affischer så är det ju som smort! Och Hurra-hurra att du har tillgång till ett riktigt KÖK! Lycka till med kockandet Emma! Säkert en utmaning att fixa ihop käk utifrån det amrekanska urvalet på råvaror... Mamsen är glad att du har installerat dig och trivs! Kram!

2011-01-04 @ 19:21:17
URL: http://ingafromsweden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0