Första dagen vid WOU

Dåså har alvaret börjat. Jag började dagen med en stadig frukost för att sen dra till första lektionen: Human sexuality. Den kommer att handla till största delen om kommunikation, relation, könsfrågor, hur människan fungerar som sexuell varelse och hur det är i olika kulturer. Vi har fått en lång lista med allt vi ska studera och allt låter intressant. Min andra kurs för dagen var Etik.. inte lika rolig. Eller intressant men inte så rolig som jag hade hoppats. Det jag tyckte var roligast var att läraren var enormt stor men hade ett jättelitet och smalt huvud, ungefär som att sätta ett körsbär ovanpå en melon, eller en legogubbes ansikte på Jabba da hutt... Hur som helst så ska jag droppa den kursen och nöja mig med Human sexuality, biopsychology och gender in history.

En sak som jag har upptäckt är att böcker är sjuuuukt dyrt här. $70 för en textbok... HUR ska detta funka. Sen är jag lite fundersam över hur det ska gå att läsa tre kurser paralellt. MAn har ju vant sig vid att läsa bekvämt en kurs i taget vid Växjö men nu måste man börja försöka hålla isär det man lär sig inför midterminsprov och slutterminsprov, hur det ska gå får vi väll se.

Annars har jag börjat komma in mer i allt som händer runt omkring. Jag och min ena rumskompis Julie har börjat göra en lista med all jag måste testa och äta innan innan jag åker hem. På lista finns bland annat: äta en twinkie, göra smores, ta ut pengar ur en drive-in bankomat (jag vet!! lata amerikaner då det är som bäst) och lite annat. Den är uppsatt på kylskåpet så man kan fylla på med saker längst tidens gång.

Jag har även lyckats skriva ut några bilder från facebook idag och ramat in så nu har jag bilder på alla min underbaraste i mitt lilla krypin! Plutten, mina sötnosar och Rude boys represented ;) <3 <3 <3

Det bästa som har hänt idag är nog ända att få skypa lite med Marie. Vi har inte varit utan kontakt på så här länge på.. jag vet inte vad. Men nu har vi lyckats skypa lite och snackat om våra respektive problem. Måste säga att jag är rätt glad över mitt boende med tanke på hennes, 18 tjejer på 3 toaletter och duschar.. Cheeses! Men nu börjar vi smida planer inför springbreak i Vegas baby, den 18 mars. Det är det som får en att se framåt nu, bara tjura på tills halva tiden har gått och sen dra till vegas med mrs sissorhands :) Viva las vegas!

Nu ska jag krypa ner och se en film innan jag ska skypa lite till
God natt
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0