Go DUCKS!

Nu har jag sett min första riktiga match med amerikans fotboll, och även min första kegg-party. Riktigt nice måste jag säga. Där ölen flödar på stora fat, där trivs jag. Denna match var tydligen någon stor grej, oregon i semifinal eller något sånt.. Det kanske märks hur intresserad jag egentligen var på matchen. HUr som helst så klädde jag upp mig i grönt och gult, som är färgerna för the Oregon Ducks, och hejade på när alla andra skrek :)

Förutom fotboll och öl resulterade kvällen i några rundor beerpong, jag spelade dock inte men Sabina ägde banan. Jag måste nog säga att hemmafesterna här är något av det man ändå har förväntat sig. De har de stora röda muggarna, öl-kegg, blandad kompott med folk och en massa roliga spel. En kille gjorde någon sorts av kegg-stand där man ska stå upp och ner över öltunnan och dricka, Jag vet itne riktigt om det är så vanloigt eller om det bara var en sån "nu ska vi visa svenskarna hur vi gör det i USA" grej, men jag fångade det på bild, turistig som man är ;)

Trotts allt ståhej så rullade vi hem rätt tidigt, Gabbi var chaufför och varken jag eller Sabina kände för att tvinga henne vara kvar länge för vår skull. Jag kan dock kryssa av en sak från min "to do list" här i USA, nämnligen Taco Bell. Det blev en liten drive through på vägen hem för att köpa lite tacos, MUMS säger jag bara. Inte nog med att min mage blev fylld men mumsiga tacos så fyllde jag min handväska med små tacosås påsar, perfekt! Tacosås, när som helst, var som helst :D

Ikväll skulle jag ta det lugnt och njuta av kylan men så stephanie hörde av sig om Taco-tuesday så kunde jag inte låta bli. Mycket tacos men ack så gott.. och billigt. 50 cent/taco.. biligare middag än så kan m an nog inte få. Så det är så min måndag har sett ut, en massa plugg med avrundning på Rookies för lite tacos och skvaller. Mums!

NU ska jag knoppa och hoppas på att vakna pigg och alert för lite morgonpromenad eller lätt jogging, får se hur det känns och hur halt det är för just nu är det knappt att man kan gå ute på grund av allt underkylt regn och snö. Rackarns bananer.

Jag skriver snart igen, god natt!
Puss



Fotbollsmatch krväer stor koncentration...



Kegg-stand, inte lika mycket koncentration



Sabina krossar i Beer-pong :D


En massa roligt folk


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0