HAPPY NEW YEAR!! 2011

Såå.. Nyårsafton firades i USA det här året.. spännande :) Eftersom jag är på ett tort campus där jag coh Sabina är de enda som befinner sig på campus så kändes nyårsafton rätt trist. HUR firar man nyårsafton då man är två personer på ett dött campus?! Jo.. det gör man inte, haha. Innan jag åkte till USA har jag mailat en del med en tjej som heter Cate, hon var utbytesstudent i Växjö för något år sedan. Då jag berättade för henne att jag och Sabina troligen skulle få spendera Nyår delandes på en flaska vin i ett litet campusrum så bestämde hon sig för att ta med oss på fest. Hur gulligt som helst!

Tydligen så är Oregon en stat där man är rätt laid back vilket betyder att det här med nyårsblåsa knappt existerar. Jag och Sabina tänkte "fan heller att vi ska fira i pyjamajeans" och pimpade oss ändå. Jag är dock glad över att vi i sista sekunden bestämde oss för att dissa de höga klackarna och ta stövlar istället för då vi anlände till festen var det dresscode: jeans och t-shirt. VEM firar nyår i jeans.. förutom killar då, men ni fattar.. varför?!

Nyårsafton började med en middag med Sabina, Cate och Cates 4 vänner på en lokal restaurang i Salem, en restaurang med sitt eget ölbryggeri. Ni som känner mig vet hur mycket jag gillar öl så jag var överförtjust i restaurangvalet.. enda till jag blev tillfrågad att visa legitimation och det visar sig att staten Oregon inte godtar svenska körkort (eller andra utländska legitimationer för den delen) som legitimation.. BARA pass. VEm tar med sig sitt pass då de ska ut och dricka?! Efter många om och men så fick jag ändå snällt sitta och sippa på en läsk uppblandad med sprite och apelsinjuice.. JA, de hade inte Fanta heller. Maten var dock supergod.

Efter det åkte vi vidare till en stad som heter Beaverton, till Cates kusin där festen var. Festen bestod av ett riktigt mysigt gäng på ca 10 pers som var jättevälkommnande. De lärde oss att spela Beer-pong, vilket jag var jättebra på den första omgångne.. den andra, inte lika bra. Hur som helst så var det en riktigt mysig nyårsafton som vi skålade in med skumpa medan vi traditionsenligt tittade på Nyårsfirandet vid Times square.

JAg har lärt mig 3 saker denna nyårsafton:
1) Pass måste tas med till krogen då man är utbytesstudent.
2) Jag är tillräckligt gammal för att få hyra en bil då man måste vara 23
3) Oregon är den enda staten som INTE har skatt på köpvaror. Med andra ord så kan jag gå nuts vad gäller shopping eftersom det är billigast här, whaduupp!!!

Så nu har det blivit 2011 och hur kan jag summera detta år som gått? 2010 bestod till den mesta delen av skratt, underbara vänner, kärlek och höga klackar. Det ord som kan summera 2010 är kärlek. Jag har fått så mycket av det från de underbaraste vännerna i Växjö, från min familj och från min plutt. Jag är så oerhört tacksam över att 2010 har gett mig superbra vänner som man kan lita på i vått och tort samt en kärlek att luta sitt ibland tunga huvud mot. 2010 rockade.. undra vad 2011 kan ge..


Kommentarer
Postat av: A-K

Emma-klämma, kul att du har skaffat en blogg! Fint namn på den mä! :D Jag kommer följa dig troget må du tro. Blir sugen själv på att åka när jag läser om ditt äventyr.

Verkar som ditt nyår var lite annorlunda mot för vårat förra och även hur vi firade i år. Nämligen långt ute i Boda-skogen med skoter upp på ett berg och korvgrillning vid 12-slaget. Och med en 70 kg jättesöt St. Bernhardshund! André och jag åkte kälke efter skotern och tippade tom på vägen ner. Hoho skitskul!

Men du, det där med modegraden i USA visste vi väl redan? Du kommer komma hem tjock OCH med fula, slappa kläder. :)

Ha det så bra nu och ta vara på tiden! Förresten, känner vi inte igen det där med inge alkohol på campus? Danmark! Men det klarade ju du ändå även fast det blev samtal med rektorn. :D

Puss på ré gumman

2011-01-02 @ 15:03:35
Postat av: A-K

Kom mitt förra inlägg med?

2011-01-02 @ 15:06:32
Postat av: Emma

Vad söt du är! LÅter som att ni hade en härlig nyårsafton! Ååå.. snälla säg att hunden hade en sån där tunna med whiskey runt halsen.. som på tecknade filmer! haha!

JAg ska försöka att hålla stilen. Annars får jag väll gå nuts på victorias secrets och bara handla underkläder, där kan det ju inte gå lika fel som med alla andra kläder, haha!

Puss stumpan!

2011-01-02 @ 17:46:54
Postat av: A-K

Haha mamma sa precis samma sak, att hunden skulle ha en tunna runt halsen! Så ja vi säger väl det då. :)

Låter som en idé du! Ha det gott!

Puss

2011-01-02 @ 20:12:36
Postat av: Cecilia

Saknar dig din lilla stolle! Massor med kramar till dig och kärlek till dig vännen.

2011-01-06 @ 12:53:57
URL: http://lilienberg.blogg.se/
Postat av: maaj

hej darling!! härligt att du fixat en blogg (och att du berättade det nu :P) ska bli himla kul att höra om ditt äventyr! låter som om dom verkligen behöver dig därborta (jeans och klacklöst??!!! på nyår?!! gahh) haha efter lite emma influence blir det 12cm klackar på allt och alla :D vi saknar dig redan här... du får smuggla in lite sprit på rummet så vi kan ha skypefest snart! håll i hatten skatt,, och gör inget jag inte skulle!! pusspuss

2011-01-07 @ 18:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0