LA BABY!!

Med några timmar tillgodo har jag och Sabina bokat vår första resa i USA, LA. Vi började fundera igår på san fransisco men då det var så dyrt så började vi överväga andra ställen och tadaaa.. en resa med hotell över helgen för ca 2500, inte illa pinkat. Det är långhelg här i USA till helgen eftersom det är Martin Luther King day, så varför inte passa på med en liten tripp?! Jag har precis börjat packa, och VAD ska man ha med sig egentligen. Jag går in för att kunna shoppa ordentligt där så man ska kanske lämna en hel del saker hemma och fylla väskan där istället, I LIKE IT!

Detta betyder så klart att min blogg kommer vara nere ett par dagar men på tisdag ska jag berätta ALLT som har hänt, hoho.. spännande. Jag sitter och pillar tånaglarna av mig i resfeber men ack vad kul det ska bli.

För övrigt var jag på puben igår och åt wednesday wings, spelade lite pool och unnade mig en öl eller två. Det bästa var ändå att tvålen på puben luktar som mandel kubb, haha. Mums! Eller föresten, jag gillar ju inte mandel kubb... Hur som helst så förlorade vi, team sweden, alla två matcher vi spelade, ett stort nederlag. Jag ska tjuvträna i LA och komma tillbaka som ett proffs ;)

Ooo.. den roligaste saken som har hänt här har jag ju glömt att berätta om, det hände i lördags. Jag lurade en kille att jag bor i ett vikingreservat i sverige och att min pappa är hövding över min vikingstamm. Jag fortsatte att förklara hur man i en viss ålder som viking börjar förtjäna poäng genom att utföra vissa dåd, typ döda björn med pilbåge. Då man har fått ihop alla poäng som man ska göra för varje år man fyller så förtjänar man sin vikinga hjälm. Jag ville ju självklart ta med mig min hjälm till USA eftersom jag är så stolt över den men tullen tog den eftersom de ansåg att hornen p hjälmen klassas som vapen. Jag förklarade för den här killen hur förkrossad jag är och hur rädd jag är för att förklara det här för min pappa vikinga hövdingen, han som är så stolt över mig och mina vikingpoäng..
 HAHAHA.. Only in America!!!

Nu ska jag packa klart och sen krypa ner under täcket, imorgon kl 6.30 hämtar Gabbi oss för att köra oss till flygbussen.. SPÄNNANDE!!!

Puss alla så hörs vi snart


Kommentarer
Postat av: Marie

LA över helgen låter inte helt fel! Ha så trevligt =)

2011-01-14 @ 08:27:07
Postat av: A-K

Cooooolt! Spana på kändisar åt mig. :D

Typiskt dig med vikinghistorien. Vad får du allt ifrån kvinna? :)

2011-01-14 @ 11:23:16
Postat av: Linda - ehtela.com

hahaha, klockren historia ;) have a nice trip! kram

2011-01-14 @ 15:17:47
Postat av: maaj

ohh oh vad nice, det är en sjukt härlig stad! du får ha det så superkul hjärtat!! haha älskar din vikinghistoria,, dock svårt att tro att killen trodde på den :P höll nog mest god min för att öka sina chanser med den galna och ack så söta svenska bruden han hade framför sig// alt så gick han på det och så lär du inte ha problem med en enda männsiak där( ho alla fruktar vikingaprinsessan som kan döda en björn med händerna ) haha!!

se till att packa med dig din kamera till LA, vill se bilder sen!! :) ta hand om dig! love ya! puss

2011-01-14 @ 18:08:58
Postat av: Marie

haha, vadå långhelg med MLK day, hade lektioner idag (fredag) och på måndag,kanske bara ni på västkusten som får långledigt för hät i mitten kör vi på:P ha de fantastiskt gumman

2011-01-15 @ 03:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0