Monday 10th

Första helgen på campus avverkad och den har varit riktigt bra. I lördags försökte jag plugga så mycket som möjligt men blev konstant avbryten med skypesamtal från ett visst partygäng ute på tupplunda... Trots det så fick jag det mesta gjort, kanske för att de roade sig själv ganska bra och jag mest fungerade som åskådare lite då och då, haha. Efter några timmars pluggande åkte jag, Sabina och Stephanie in till Salem för att köpa träningskläder till mig, ni hörde rätt.. träningskläder! Jag har bestämt mig för att ta vara på den här motivationen som jag har fått och börja motionera en gång för alla :) Får se hur länge det håller i sig, men ändå. 

Jag tror jag har nämnt det förut, men det tåls att nämnas igen: Oregon har inte skatt på kläder, mat och annat man kan köpa i butik. MEd andra ord så blir allt rätt så billigt. Jag köpte ett par billiga springskor, byxor och en varmare tröja för ca 450kr, jag är nöjd. Då jag skulle betala skiten var jag inte så nöjd längre, mitt visakort var inte kvar i plånboken. Eftersom allt annat var kvar så som kontanter så antar jag att de tinte är någon som har gjort sig besväret att stjäla mitt kreditkort utan att det är jag själv som har slarvat bort det. Jag har aldrig slarvat bort ett kontokort förut, HUR är det möjligt?! Sabina fick agera suggarmama så jag kunde handla mina billiga träningskläder, Tack stumpan!

Så nu sitter jag här, utan kreditkort i Ameri-katt... Som tur var har jag tagit ut en del nödkontanter så jag klarar mig ett tag. Iafl tills jag kan släpa mig till banken och kolla hur det funkar med att öppna ett konto här istället. Kanske är lika bra, så slipper man alla kontoutdragskostnader samt att man kan använda kortet överallt (JA, alla butiker tar inte visa ?!?! Fudge). Jag löser det, kortet är spärrat iafl..

Kvällen avrundades i festens tema. Meningen var att åka till Corvallis för lite tanzen tanzen men vi fastande i Independece på fest tillsammans med gänget vi firade nyår med + några till. Min första iaktagelse är att amerikaner inte tål så mycket då det gäller alkohol, det bor nog lite viking i en ändå. HUr som helst så blev det en massa spel, öl, dans och skitsnack, med andra ord en riktigt rolig kväll/natt (eftersom vi inte kom i säng förrän vid 5 på morgonen).

Eftersom det blev en rätt sen kväll i lördags så sov jag bort nästan hela gårdagen, vilket gör att jag har en hel del att läsa idag. Så nu ska jag avrunda och dyka ner i böckerna för efter 17.00 bär det av till Salem för "Keger party" eller hur det nu stavas. Det är en amerikans fotbollsfest för något collagelag här i krokarna som det tydligen går bra för "the ducks". Så om några timmar svidar jag upp i grönt och gult för att lära mig allt om amerikans fotboll.. eller ska jag kanske bara hålla mig till ölen, haha. Jag skriver i morgon om hur det gick :)

Puss




Frozen yogurt med mass bär: Detta kan jag bli beroende av! MUMS! Glass på lösvikt är inte att leka med!




Gabi, Jag, Sabina, Megan och Stephanie



Mums öl! Äntligen




Sabina spelar "kings cup" :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Pems du är underbar :)

2011-01-11 @ 00:41:55
Postat av: A-K

Jälar vad du snackar pengar Emma, låter som en riktig ekonom! Är det sånt man får lära sig på personalutbildningen i Växjö? :D

Och du där med kontokortet har jag också gjort, ett antal gånger! Fast det värsta var nog när jag glömde det Venezuela på en flygplats! Men vet du vad, det fanns kvar när jag kom tillbaka och inga pengar dragna! Hoppas det löser sig med ditt kortproblem också. Ha det så bra!



Puss och kram från Anna-K



P.S Jag har delat med mig av din adress så nu har du även Julle som följare. :)

2011-01-11 @ 11:00:38
Postat av: mamzi

Ja lilla smulan du har nog lite viking av både svensk dansk kaliber i dig... Än fast du tål... var rädd om dig gumman!

Kramiz från mamzi

2011-01-11 @ 20:36:12
Postat av: mamzi

2011-01-11 @ 20:36:48
Postat av: mamzi

Ja lilla smulan du har nog lite viking av både svensk och dansk kaliber... Än fast du tål... var rädd om dig gumman.

Kram mamzi

2011-01-11 @ 20:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0