The beach house

Som vanligt kände inte jag för att spendera fredagkvällen hemma i mitt lilla kryp in så då Michael och Gabby bjöd med mig till deras väns strandhus en timme från Monmouth så kunde jag inte annat än att haka på. Den där timmen ifrån Monmouth visade sig dock vara 2 timmar, dels för att det faktiskt var längre än vad Michael trodde och dels för att det var mörkt och dimmigt hela resan. Att Gabbys GPS bestämde sig för att tappa sändning mitt ute i skogen gjorde ju itne saken bättre.

Ni vet det där filmerna där två tjejer åker vilse på en ödslig skogsväg utan väglampor, har ingen sändning på mobilen och bestämmer sig för att fråga om hjälp vid ett ödsligt hotell, som visar sig vara ett mördarhotell.. V har alla sett dom ack för många filmerna med den storyn... Precis så kändes det, förutom att vi varken körde vilse eller stannade för att fråga om hjälp. Det jag vill säga är att den storyn faktiskt inte känns så långt bort nu. Telefontäckning suger här i USA och gatulampor är sällsynt. Jag säger då det, jag vill inte köra bil på kvällen här för inte ens korsningarna är upplysta, jättelätt att köra fel eller vilse!

HUr som helst så kom vi fram efter 2,5 timmar i bilen. Med lite mat i magen och en kall öl i handen från "keggen" så kunde jag och Michael inta beerpong bordet. 5 matcher senare var vi fortfarande obesegrade! till och emd jag är imponerad:)

Dagen efter stack vi ut till stranden och hängde. Lite freesbie och strandhäng är aldrig fel speciellt då solen skiner. Vi försökte oss på något som kallades "ultimate freesbie" vilket är ungefär som amerikansk fotboll fast med freesbie.. Jag kanske inte behöver förklara att jag valde att smita ifrån matchen efter ett tag. Tror mitt lag klarade sig bättre utan mig ändå. Vattnet var dock brutalt kallt så inget dopp, kanske nästa gång.

Meningen med ikväll var egentligen att gå ut och dansa med Casandra men jag orkar verkligen inte, man är ingen ungdom längre, haha. Har hällt i mig en aningens för mycket chokladmjölk och ätit tacos så nu tror jag att en film på lap topen nerkrypen i sängen är den perfekta lördagskvällen. Det enda som saknas är plutten... Får dränka den saknaden med lite glass och ännu mer chokladmjölk, Mums!

Imorgon blir det plugga inför midterminsprovet på tisdag. Jag känner mig ändå rätt säker på en stor del av sakerna eftersom man har läst en del om det hemma i växjö.

over and out, hörs snart igen!
Puss


Beerpong


The beach


Ultimate freesbie


Mina fossingar


Plutten..



Jag och Gabby, och jag har faktiskt shorts på mig även fast jag ser ut att vara byxlös.. :D


Stranden från utsikt


Kommentarer
Postat av: Emilia

Va härligt det ser ut. Långt från det snöiga landskapet vi har här, även om vi haft massa sol det senaste. Låter som en skön helg. Ja sändningen här suger. Iaf T-mobile som jag har, jag har aldrig sändning i skolans byggnader. Puss på dig

2011-01-23 @ 15:39:48
Postat av: mamzi

Gillar bilden av dina fotspår i sanden...

+ Vilken utsikt! Wow!

2011-01-23 @ 20:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0