Month of fun: San Francisco

Nu har jag lämnat Monmouth och påbörjat min underbara och efterlängtade month of fun med Marie, första anhalten: San Francisco. Även fast det var sorgligt att lämna vännerna i Monmouth så känns det som att Monmouth är ett avslutat kapitel. Förhoppningsvis så får man besök av de viktigaste framöver i Sverige så man får visa vårt underbara land, som man har promotat så under dessa 6 månader. haha.

San Francisco har varit underbart. Solen har förgyllt vår resa varje dag och vi har hunnit åka runt och se allt som är värt att se i San Fran. Första dagen gjorde vi det största misstaget någonsin, vi trodde att hostellet inte var så långt borta och missuppfattade backarna i San Francisco. Jag och Marie är, som ni kanske redan vet, både snåla och tjuriga så vi trottsade backarna med all vår 6 månaders samlade packning. Sammanlagt var det 2 väskor på ca 50kg/väska, 2 handbagage på ca 20 kg/väska, laptop väska och handväska.. upp för alla jäkla backar i San Francisco... Behöver jag säga att det var ett helvete. Detta är ett misstag jag inte kommer att göra igen..

Jag tänker inte gå in på detaljer denna gång, man vill ju ha lite att berätta om då man kommer hem men vi har varit och turistat på Pier 49, Alcatraz, Golden Gate brigge, världens kurvigaste väg och självklart cabel carts. Vi har lyckats bränna både pannorna och hårbotten, men inget som inte lite idomin kan hjälpa, haha.

Jag sitter på en riktig dålig uppkoppling så jag kan inte ladda upp massa bilder men kika in på facebook så får ni en bilduppdatering :)












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0