Sista helgen i Monmouth

Sista helgen i Monmouth har precis varit, rackarns vad fort det går. Vi hade planerat en riktig avskedsfest med tysk dunderbål och vodkafylld vattenmelon med alla vänner som vi kommer att sakna. Vi pyntade baksidan av huset med massa lampos och började njuta av den varma sommarkvällen.. men så kom polisen. Monmouth police department har nämnligen inte så mycket för sig och grannarna här tycker inte att man borde gå och be folk att skruva ner volymen utan att polisen är vad man ska ringa, även fast klockan inte ens var 12 på natten. Tror de kom vid 11 tiden.. Saken var den att vi inte hade särskillt hög volym och att vi inte var så högljudda i almänhet utana tt vi hade ett fönster öppet så lite musik sipprade ut, vilket grannarna tydligen inte gillade. Hur som haver så drog vi festen vidare till ett annat hus och försökte muntra upp stämningen men det kändes ändå inte rikigt bra. Man vill ju ändå att ens avskedsfest ska bli lyckad, och man vill ju fira den med människor man tycker on, inte random folk på en fest.

Lördagen gick ungefär i samma tema. Vi försökte att göra det bästa av helgen och började med att äta middag för att sen bege oss ut på jakt efter roligheter... Allt från kinesfester med kareoke till strand tema fester. Roligheterna stoppades om och om och om och om igen av polisen, vi gick på fem olika fester och alla blev besökta av polisen som förklarade att alla måste gå annars får man böter på $500 och ägaren till huset $2000, även fast man är över 21. På nägot sätt kändes det som att polisen hade bestämt sig för att sista helgen helt enkelt inte skulle bli som man ville att den skulle bli. Vilket som så slutade min kväll med att Aaron försökte lära min att åka longboard samt lite basket bara för att ta vara på sista lördagen i Monmouth. Eftersom jag var i princip nykter efter mina tre öl så skulle jag vilja säga att jag brilljerade på den där longboarden men nej, men jag lärde mig hur man svänger och det är väll ändå ett plus.

Det har varit superhärligt väder hela helgen så jag har passat på att ligga ute på en filt så mycket som möjligt. Eftersom jag inte har några finals denna gång så har jag inte heller haft studier i vägen. Idag åkte jag och några grabbar och badade i Falls city. Eftersom alla andra har finals så är det inte det lättaste att få med sig folk på utfykter så jag är inte den som bangar på ett badäventyr. Det var verkligen jättehärligt, även fast det var kallt. Jag måste då säga att amerikaner, i alla fall dom jag åkte med, är badkrukor. Har aldrig sett sånna veklingar, haha. Dagen rundades sedan av med grillning med lite andra vänner. Jag har verkligen haft en kanonsöndag om man säger så.

Det var allt för nu, en vecka kvar i Monmouth sen blir det month of fun med Marie.. can't wait :)

Just det ja, jag fixade håret i veckan med, nu är jag itn så mörk längre och jag älskart, lägger upp lite bilder på det med. Tyvärr blev det ju inte så mycket bilder från festen och jag hann inte ta några med min kamera men det kanske dyker upp några på facebook senare.


Före..


Under processen..


Efter.. :)


tydligen så kan man hoppa härifrån.. skulle inte tro det! Jag plogar då jag åker slalom, my ass att jag skulle hoppa!





Det spelar tydligen inte någon roll var man kommer ifrån, är man kille och ser ett kryp i nattnet så måste det inspekteras


Vattenfallet


Två badkrukor!




Jag och Aaron





Vissa är lite mer on the edge än andra..

Hörs snart
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0