St Patricks day!

St patricks day firas rätt stort här i USA, alla måste bära något grönt annars blir de nypta... De firar det inte lika stort i Monmouth men man får göra det bästa av det. Trots finals så ska högtiden firas. Jag köpte en liten lepercon hatt då jag var vid kusten med utbytesstudenterna, så jag avr redo! Vi hamnade på en hemmafest till att börja med och sen slutligen puben för en grön öl. I love it! Grön öl är egentligen bara vanlig öl med karamellfärg i så det smakade ingen speciellt, MEN grönt är skönt och jag gillart!

Så min sista final var idagklockan 12... Och jag lyckades med den största tabben jag har gjort hitills.. Jag kommer in till mitt klassrum med musik i öronen och helt koncentrearad. Är precis på väg att sätta mig på min plats då jag märker att det inte är min lärare som står där utan min förra vikarie som säger: Emma, you know this isn'e your class right?! Jag: "but I am taking the final" Hon: "No, that was at 10, it is 12 o clock now"...

Jag avr inte bakis i morse eftersom jag tog det rätt lugnt igår, utan klev upp vid 9 tiden och strosade runt i lägenheten. Tog mig tid till att städa lite på rummet, gick igenom tentan, tittade lite på tv, gjorde mig i ordning i god tid.. Så det var inte det att jag missade tentan på grund av att jag försov mig, jag helt enkelt missade den för att jag är dumi huvudet och hade skrivit upp tiderna fel..  Det som var ännu roligare var att hennes dotter tidigare på dagen hade förklarat för sin mamma, min lärare, att två svenska studenter kommit in och köpt tacos sent i natt med de sötaste små st.patricks day hattarna.. Så min lärare visste att jag varit ute och festat dagen innan.. Aj caramba!!
Som tur är så älskar min lärare Sverige och har förståelse för att jag inte direkt gjorde det med flit så jag fick skriva provet på hennes kontor! Shawn Sellrs är härmed min idol :)

Så efter att skrivit tentan och snackat lite skit med läraren om ditt och dutt, så bestämde jag mig för att ta en liten tur runt campus för att ta lite bilder. Ni därhemma har inte fått se så mycket av min skola så jag tänkte lägga upp lite bilder på hur det ser ut samt lite vårtecken.

Enjoy..


Imorgon åker jag till Vegas för att möta min supergumma Marie så nästa gång ni hör från mig så är jag förhoppningsvis lite brunare samt millionär, haha! See you on the flip side :)

Spring break, here I come!!

Over and out! PUSS


En av de många lektionsbyggnaderna. De flesta ser ut på det här sättet


Här är student-huset. Hit går man för diverse aktiviteter, fika, köpa böcker, köpa mat och likannade


Lektionsbyggnader


Vårt fina bibbliotek


Världens sötaste vaktmästabilar... Om jag fick köra runt i så här söta bilar så skulle jag inte ha några problem med att bli vaktis ;)

The military academy.. militärskolan.. men ser dom smyga runt i buskarna bakom min byggnad på övning lite då och då. Ni som känner mig blir nog inte förvånade då jag säger att en hel del troligen har sett mig byta om eftersom jag alltid glömmer att dra ner persiennerna...


Vi har vår egna university saftey här, till mammas glädje, haha. Förutom deras "högkvarter" så åker de runt i sina bilar och patrullerar gatorna 24 h om dygnet, sen finns det stolpar lite överallt på campus med larmknappar. Smart och säkert :)


Här är min lägenhet. Till höger ser ni en skymt av uppehållsbyggnaden Seqouia, där alla kan hänga, spela spel och sånt


Nu till vårtecken: Påskliljorna har kommit upp...


Jag tror det är körsbärsblommor..


.. och självklart tusselago.. eller kan det vara maskros?!


Så här söta var vi då St patricks day firades :)


Kommentarer
Postat av: mamzi

Va jättegulliga ni var på St:Patrick´s day! Håller me dig om att "Grönt är Skönt"! Vilken miss med "finals" men det gick ju vägen i alla fall. Misstänker att du har charmat denna lärare... Heja Sverige!

Jätteroligt att få se hur det ser ut på Campus och runtomkring där du bor!

Enjoy Vegas Dotra min!

Puss-Puss /

2011-03-20 @ 15:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0